Alla inlägg under februari 2008

Av Hanna - 28 februari 2008 15:55

jag vill också till thailand, som just nu min kära klasskamrat jossa är påväg till. eller hon är säkerligen där precis nu. nä, jag är inte ett dugg avis.. bara megaironisk. jag är verkligen avundsjukare än den grönaste växten i nordsverige. men jag hoppas att hon har det bra där nere. jag saknar henne grymt mycket.


tatu är jävligt bra. grymt bra låtar har dom gjort. "all about us" och "gomenasai". gomenasai kan jag gråta till. för jag tänker på en väldigt nära vän till mig då. hon mår så dåligt och tycker att hon gjort fel mot två personer. det är hennes låt. det är som att hon sjunger dem. att hon ber dem om förlåtelse. hon har inte gjort nåt fel.. och att se henne olycklig skär som den vassaste kniven i hjärtat :'( hon om någon förtjänar att må bra. så här sitter jag i vårt ödsliga hus, lyssnar på låten och låter tårarna rinna nerför kinderna. det kommer lösa sig, min älskade vän :'(


imorgon är det sista dagen. sen är det lov. i en vecka. skönt som in i helvete. efterlängtat. efter lovet ska jag ge järnet i skolan.


nu ska jag gå och ringa freddis. han vill säga en sak. han säger alltid massa bra saker. han har fixat en tröja till mig från sitt jobb. han älskar jag. han är killen som får mitt leende att gå från öra till öra, den omtänksamma älsklingen som skriver förlåt i kaviarmackan när han känner att han gjort något dumt. han gör aldrig något för att medvetet såra mig. han är bäst. han kan öppna sig för mig och jag kan säga allting till honom också. låt aldrig det vi har försvinna för då dör min själ.


btw, tack ni som kommenterade på förra inlägget. ni är grymt gulliga :) <3 

Av Hanna - 25 februari 2008 11:38

det finns ett ord som sårar mig väldigt mycket när någon säger det till mig. jag har alltid tagit illa upp. ordet är "lat". det har jag blivit kallad två gånger denna vecka. en gång i bilen då jag inte orkade ta upp min mobil ur byxfickan. min jacka är jävligt lång och jag satt bekvämt, det var morgon, jag var SVINTRÖTT. därför orkade jag inte lyfta på arslet och försöka krångla ur mobilen från byxfickan som var hyfsat djup också. då kallar min kära syster mig för lat. jag flippade ut såklart. jag tränar som en idiot varenda dag och sover för lite. jag är trött, inte lat. helt olika saker.


andra gången var igår. jag och fredde hade stannat inne hela dagen, bara tagit det lugnt. den enda dagen på hela veckan jag inte tränade. det var en mysdag helt enkelt. låter väl härligt? skithärligt att bara får vara en dag utan att behöva klänga på sig skorna eller slippa tänka på allt som ens stavas till träning. SJÄLVKLART ska min mamma kalla mig för lat bara för att vi stannade inne en dag. endast för att provocera. endast för att såra. jag kan inte ens vila en dag med gott samvete. neeej det går ju inte.


kära mamma. jag har tränat typ 45 minuter i skolans gym måndag, tisdag, onsdag, fredag. dessutom har jag gått alla de dagarna också plus torsdagen och lördagen. jag har tränat så armar och ben VÄRKER morgonen efter. varför får jag inte bara vila en dag utan att höra att jag är lat? strider det mot dina "lagar" att stanna inne en hel dag? ska jag ha dåligt samvete. det är precis vad du gav mig iallafall.


hon sa det vid middagen. så lätt var det att säga det. typ som "fågeln kan flyga" eller "vårat hus är rött med vita knutar". som en självklarhet att jag är lat. jag började tjafsa med henne och kände hur gråten var påväg. jag lade ifrån mig bestick och la händerna på benen, kände hur freddes hand kom smygande. jag tryckte hans hand hårt för att få kraft, men den hade runnit av mig. tillslut brast det och jag rusade ifrån bordet gråtandes.


jag kanske är världens fånigaste äckelunge men jag jag blir LEDSEN för att jag aldrig får vila med gott samvete. för då kommer mamma med sina jääävla pikar. jag är less. fett less.


nu ska jag ner till stan och träffa fredde en stund. han skulle äta själv på orient kebab så jag ska dit ner och göra honom sällskap.


det var allt för mig på en stund.


<3

Av Hanna - 22 februari 2008 16:15

är så kärleksfull idag. hahaha. kan inte sluta ta i fredde alltså. vill bara kyssa på honom i all evighet. säga att det är han och jag förallid, att jag älskar honom så fruktansvärt mycket, att han får mig att vilja hoppa upp och ner av lycka bara av att se hans klarblåa ögon glittra mot mig. jag ÄLSKAR honom. han är så fruktansvärt betydelsefull att jag får tårar i ögonen bara av att tänka tanken att han kan försvinna ifrån mig. det får han aldrig göra.


föresten. på tal om det. i förra inlägget skrev jag "idag ska jag hem till min knott <3 vi ska mysa och se på kyle xy" nånting. sen började jag skriva massa fina saker. och nu såg jag att det ser precis ut som jag riktar alla dessa fina kärleksförklaringar till kyle. DET VAR FREDDE DESSA KÄRLEKSFÖRKLARINGAR SKULLE GÅ TILLL!!! ;p


snart ska vi sätta igång att fortsätta se på kyle xy iallafall. vår andra gemensamma serie. andra avenyn och kyle xy är "våra" serier som vi delar, utbyter åsikter om och älskar. är det så konstigt eller?


jag har en mysko smak i munnen. lakrits som jag käkade för en stund sen.. blä för eftersmaken. måste ha bubbelvatten. hmm... fredddeeeeeee! ;)

Av Hanna - 22 februari 2008 12:28

http://www.youtube.com/watch?v=1hrAUKA2Ss8 


jag älskar låten. jag älskar videon. jag tycker den är så fruktansvärt fin för det är så mycket kärlek. både i låten och videon. kärlek är vackert. mellan kille och tjej. mellan kille och kille. mellan tjej och tjej. jag blir tårögd ibland för det är så fruktansvärt fin gemenskap mellan dessa två i videon. jag förstår mig fan inte på dem som har homofobi. det är trams med homofobi. ursäkta, men det är för fan kärlek det med. jaja, nog pratat om det.


jag längtar tills kultur och idéhistorian är slut. för då ska jag hem till min knott och käka kyckling och potatissallad, mysa och se på kyle xy. saknar jäääveln! saknar leendet som får hans ansikte att skina starkare än solen. jag älskar hans leende för det smittar alltid av sig. jag älskar att skratta med honom för det känns så jävla bra i magen. jag älskar honom. och han älskar... MIG :') åhh kärlek kärlek kärlek kärlek kärlek till honom.


jag är så sentimental idag! ;p passa er så jag inte brister i gråt bara för att ni ger mig en komplimang som berör :D


nu ska jag lämna pengarna till anna för kent-biljetten. hon kan ju inte gå på kent med mig för hon ska till thailand den lilla fisen! <3 :( men fredde kommer gå med mig och det är så jävla najs det också. verkligen! <3


bloggar nog sen ;p hejdå <3

Av Hanna - 19 februari 2008 08:39

igårkväll mådde jag illa på grund av er. jag är rädd att ni ska hoppa på mig för att jag gick och berättade för mentorn. inte hoppa på rent bokstavligt talat utan slänga massa skit på mig rent ut sagt. hoppas ni förstår att det ni sa gjorde ont och att ni gör det värre genom att hacka på mig.


vad skulle jag göra utan min underbara klass? ni är bäst.


ska gå till retoriken nu. orkar inte.


ska träna sen. orkar det ännu mindre. men vad gör man inte? det är värt det.


älskar dig freddisponken <3<3<3

Av Hanna - 18 februari 2008 20:09

vissa borde lära sig skilja mellan skämt och ord som känns ända in i benmärgen. 


nu är det inte långt kvar till kent. vill införskaffa en systemkamera innan dess så man får några bra foton från det. vill ha en kamera nu! väntar bara på att pappa ska komma hem så får han kolla på den. så vi kan beställa hem den :)


jag skulle lätt betala 6000 för en systemkamera med stort minne i. älskar att fota. fredde skulle hamna på 90% av dom korten ;) det kan jag lova. sen skulle det vara vänner och sen föremål :) jag vill som sagt ha en systemkamera NU. önskar att jag hade den här i handen. gah :D


ska ringa freddan nu tror ja ;) 

Av Hanna - 18 februari 2008 11:03

syend att lördagarna alltid ska gå megasnabbt :/ eller helgen i huvudtaget för helvete. åhh, drygt. man vill bara ligga och pussa på fredde hela tiden men tiden ska alltid gå så snabbt då.


helgen var iaf riktigt go. på lördagen så gick jag och fredde genom skogen ner till ica maxi där pappa och mamma var och storhandlade. vi fick varsin glass (jag tog nogger ffs!) och sen drog vi hem och kollade på reprisen av "du är vad du äter". bra program. käkade lite hasselnötter till det. haha, kvar sen i julas. där satt vi och knäckte. råkade knäcka min tumme också, men det hör inte hit ;p hursomhelst. efter programmet gjorde vi oss iordning till kvällen. familjen bohlin skulle komma :) de kom vid.. sjutiden ungefär. då stod jag och freddis och gjorde sallad tillsammans. mys.


anna, jag och fredde drog upp på rummet och snackade lite tills det var middag. tacopaj. NAAAJS! efter middagen samlades alla runt tvn och kollade på melodiiifestivalen. låtarna sög (vissa av dem). konstigt nog gick carola inte direkt till final (har det nånsin hänt i världshistorien? svar nej). fredde garvade rått eftersom hans carola-dyrkande kusin hade lagt ut typ 3000 spänn på att rösta carola till final. osis ;p


vi käkade lite glass till efterrätt (lite...) och kollade sedan på dodgeball. haha KÖÖÖNG FILM! sedan gick vi och la oss. somnade typ tolv-ett. najs dag!


på söndagen slappade vi bara. låg och kollade på massa film, käkade god middag och såg på skärgårdsdoktorn och andra avenyn. fredde och jag. jag och fredde. mysigt :) vi gick till ögården för där skulle fredde ta bussen hem till sig (mad world, jag ville bara följa meeed ju). påvägen dit snackade SKITMKT och det var så grymt härligt att kunna öppna sig och säga vad man tyckte, fråga honom saker som han svarade ärligt på och lyssna på honom som berättade en massa saker för mig och även frågade mig saker som han ville veta. han är bäst, min kille. känns underbart att älska honom och samtidigt bli älskad tillbaka. hatar att han åker hem med bussen, hatar se bussen försvinna bort från ön med honom där i.


toppenhelg iallafall. skitmysigt.


nu ska jag gå och träna i gymmet. puhh. hoppas ingen är där som ser mig tappert försöka lyfta alla dessa jävla tyngder. vågar inte ha musik i öronen. tänk om jag omedvetet stönar när jag tar i.

Av Hanna - 16 februari 2008 14:42

tack ni som kommenterade ;p ska uppdatera lite mer och lägga in fler bilder. hehe :)


äntligen lördag alltså. bästa dagen på hela veckan. okej, det är väl typ fredag och lördag då. för då får man sova hur länge man vill på lördag morgon och så är man någorlunda utvilad den dagen också.


sitter hos min pojk, vi ska snart se film, sen dra hemåt till mig, käka god middag, se melodifestivalen. undrar om det är någon braig film ikväll. ska kika på det alldeles strax. när fredde blir klar med filerna. det där förstår jag mig inte på, så det får han ta hand om. han är en händig man ;) naw. måste gå på tjotta för jag är kissnödig.


intresseklubben antecknar ;p


föresten! jag slipper både göra omprov eller kompletteringsuppgift i historia och slutbetyget i det ämnet blev VG. YESSS! jag satte målet VG och klarade det. samma i samhällskunskap. jag kan faktiskt fixa det ändå. tänker nog satsa på VG i kultur och idéhistoria också. om jag orkar. hursomhelst. nog med skola. är bara så glad på det stadiet. nästa vecka har vi knappt något i skolan och snart är det sportislov. och om ni frågar mig så går veckorna grymt snabbt efter sport- och påsklov. simsalabim så är det plötsligt sommarlov. hoppas jag får sommarjobba på BB.


jag är lite småhungrig. ska tjata till mig nåt gott från fredde. det är ju lördag som sagt :D


ovanligt munter idag faktiskt.


musiken på mtv just nu är jobbig däremot.

Presentation

Omröstning

Har du en allra bästa vän?
 Ja, bara en
 Ja, men det är ganska många
 Nej, bara kompisar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards