Alla inlägg under september 2007

Av Hanna - 29 september 2007 23:26

Har raderat kyssbilderna nu. Och jag bara gråter och gråter för det gör så ont. Så hemskt. Tack alla ni som bryr er och skriver fina kommentarer. Jag älskar er alla! Och ni säger saker som gör mig så glad.

Hur mkt betydde jag för dig? Vill bara veta, för just nu vet jag inte. Inte ett dugg. Allt eller inget? Orkar inte med det. Orkar inte dig. Orkar inte denna brutala, hjärndöda, förbaskat onda kärlek. Orkar.. ingenting. Det är sant. Det är sån jävla tur att samhällsprovet är slut iallafall. Jag hade inte klarat det annars. Nåt som också är tur som jag inte skulle orkat utan är ni! Ni som bryr er, stöttar och vägleder mig ut ur sorgens dystra vråar. Ni med megabautastort N! Älskar er så väldans.

Jag ber dig sluta läsa. Du plågar dig själv så länge du läser min blogg och diarium. Jag plågade mig själv idag och frågade nåt jag inte ville veta svaret på. Svaret splittrade hjärtat och själen i miljarder bitar. Snälla Gud. Om du finns... hjälp mig genom det här. Jag tror på dig. Hur mycket jag än svär så tror jag på dig. Låt mig få sova. Låt mig slippa vakna upp med världens klump i halsen och minnen som rasar över mig.

Sorg, låt mig vara ifred! Du förstår inte. Du gör så ont, sorg.

Av Hanna - 29 september 2007 09:45

- Jag tyckte det var jobbigt att du höll på att krama mig hela tiden igår.Pang. Krasch. Splitter. Ridå. Tårar. Det blir alltid fel. Det blir ALDRIG som man tänkt sig.Festen SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖG. Det var roligt att dansa med Ida och några fler. Vill berätta allt här. Vill så gärna göra det. Men jag kan inte. Ni får fråga mig personligen. Bli inte rädd om jag brister ut i gråt bara. För det blir antagligen så. Mår sämst. Så jävla sämst. Vill bara att nån i världen ska sudda ut smärtan. För den är olidlig. Om DU läser det här och får dåligt samvete så skiter jag i det. Ingen tvingar dig att läsa ändå. Du plågar bara dig själv. För jag måste få skriva av mig. Det är bara så. Annars orkar jag inte.Sitter inne på toaletten md datorn. Camilla och Paulina sover. Kan inte sova. Hur fan ska det gå till? Har sovit typ 5 timmar inatt. Orka. Va? Näe fan heller! Inte orka. Haha vem orkar egentligen? Jag orkar inte. Inte du heller, grabben. Därför ska vi inte snacka på ett tag. Det blir ändå bara skit av alltihop. Men istället för att krama tillbaka och pussa mig på pannan så hade du kunna sagt "hurru, jag tror inte det är så bra att du håller på att krama mig hela tiden för att det är jobbigt". Jag hade fattat. Ja jag hade fattat mer om du sagt så än att du höll på tillbaka. Käpprätt åt helvete är det nu. Bara rent ut sagt KÄPPRÄTT ÅT DET GLÖDASTE VARMASTE HELVETET!!!!Jag är less på att vara kär. Så jävla less. Fruktansvärt less. Skitless. Kärleken förstör så jävla mycket inuti en. Iallafall när den är olycklig. Jag börjar fatta ordspråket "den man älskar agar man". Fattar det så jävla mkt nu. Tror ni fattar också.Näe fan. Jag måste roa mig. Måste ut på bio eller nåt? Vill någon?! RING FÖR FAN. RING RING RING!!! Jag behöver er. Ni är bäst. Så jävla bäst.Hej.

Av Hanna - 28 september 2007 08:47

Jag klarade samhällskunskapen :) allt sitter nu. Ska läsa igenom osäkra saker idga på lunchen och plugga igenom frågorna en sista gång. Sen så är det bara att tuta och köra. Körde med värsta metoden igår. Istället för att sitta hemma, helt okoncentrerad eftersom man har datorn brevid sig som är 1000000000000 gånger mer lockande än samhälle så följde jag med pappa till tonhallen och satt i bilen, i tystnaden och pluggade och pratade högt med mig själv för att förhöra mig själv och attans, det gick bättre än jag trodde. Innan klockaan nio så blev jag klar och kunde allt utantill. :O Men glädjen dog ju direkt när klockan var halv nio, jag hade ingen dator nånstans utan jag satt inne i en jävla bil som började bli allt KALLARE OCH KALLARE! :O En timma senare så kom pappa. Seriöst. Jag satt nerkrupen i min stora jacka och kunde nästan se hur ångan blev till när jag andades. Fan vad kallt det var. Jag hade febrilt försökt få igång värmen men nejfan. Inte ville jag gå in heller. Nej, min mobil var slut på batteri = ingen musik = tråååk = Hanna vill inte!!


När pappa kom så blev jag jävligt glad. Vi åkte hem och han satte igång värmen som slogs igång när man STARTADE bilen. Yeeessss! Men du vet... det är inte osmarthet som jag siktar på nu.. hehehe neeej nej. Jag tänker ju på miljööön :P Hehehhee... eller så inte :( Eller jo det gör jag.


Snart ahr jag historia. Borde läsa igenom texten faktiskt så jag vet lite mer om vadf jag ska snacka i gruppen om. Ska göra det NU.


Skriver imorgon och berättar om festen! :) Pews pewwws! :P

Av Hanna - 27 september 2007 16:23

Hanna har varit ledig idag. Hanna åkte till skolan. Hanna är lite pucko, tycker man då. Men Hanna var tvungen att plugga historiaäckel så hon var tvungen att mesa sig dit ändå. Men hon köpte Zoo tour-biljetterna av TomKar på vägen till skolan och då blev hon glad :D


På fredag smäller det verkligen. Men va? Det är ju imorgon ffs! :D Imorgon vid denna tid kommer jag vara hemma och antagligen stå i duschen och tvätta håret eller så har jag redan hunnit torka håret och börjat platta det! :D Camilla kommer väl runt fem då och så förfestas det lite. Sen när vi är klar så kommer vi ta bussen från södra alnö till vi eftersom man råkar bo ute i buschen. Fan heller att jag vill gå med mitt nyfixerade hår och mina fina skor. Nej, vi tar busseeeen och så träffar vi Pausie vid åtta-tiden. Sen är det bara att hänga nånstans till dom släpper in oss på Zooo tour :D Sen är det bara att dansa loss för helvete! Martin kanske kommer förbi utanför och säger heej :) Jag längtar arslet av mig. Han kaanske kan komma in om man betalar inträde i entrén.. om de ens går. Man får hoppas. Jag vill att så många som helst kommer. Jag vill bara dansa som en galning och g¨in på toa lite då och då och dricka vatten. Efter festen så tar jag och mina fina brudar kvart över ett-bussen hem. Tänk om vi skulle missa den :O Vad hemskt. Då får man typ vänta en timme. Man kan alltid gå tillbaka till festen iofs! :) Jajaja. Jag vet inte om det skulle vara så att Frida skulle följa med. Jag hoppas verkligen det. Verkligen! :) Hon måste också ut å partaja. Yeah yeah, det tycker vi! :)


Detta är min datortid idag.. för jag måste hem och plugga samhälle :'( Muhuhhuhu jag gråter nästan. Imorgon är det över. Känner mig inte så säker på skiten men jag ska försöka plugga in frågorna iallafall och spela riksdags en gång till så jag kan en del. Ååh, jag vill att det ska gå bra. Vill ha VG iallafall!!! :( Men det är svårt. Inget fastnar i skallen. Hoppas jag klarar det. Om jag har för höga krav på mig själv så BRISTER DET. Då kommer jag sitta där med nada i huvudet och inte komma nån vart. Så jag ska snart dra hem och störtdyka ner i läxan, plugga in frågor och kunna dom utantill. Ska kunna dom utantill klockan nio ikväll - SENAST!!!! Om det blir tid över så tackar jag för det. Men jag ska jobba stenhårt, inte sitta och tänka att "jamen jag kan sitta en timme vid datorn och sen sätter jag igång!" för då blir det inget och då sitter jag där likt förbannat nollad imorgon. Som tur är så har vi inte så mycket på historian imorgonbitti så jag kan.. träna in de där svåraste frågorna om dom inte sitter på den tiden. Hursomhelst. Ahh, måste ju lägga över svaren jag har här på skoldatorn på min serv till fc så jag kan läsa dom där hemma.


En ros till Jossa som förlorade sin vattenkokare igår som hon nyss fått av sin rara mamma. Jag tycker skitsynd om henne! :( Det var en som råkade ha sönder den. Skulle bli asledsen. Och jag vill inte att Jossa ska vara ledsen så hon får en stooor ros av mig ---{---@


Pusshäj! <3

Av Hanna - 26 september 2007 22:56

Först vill jag bara säga tack. Tack alla som är där och stöttar mig, för det känns redan så mycket bättre tack vare er. Ni är underbara allihopa. Så jävla underbara. Så fina ord, så många kramar, så uppmuntrande och ni får mig att le allihopa. Tack tack tack! Skulle inte orkat utan er. Åhh! :)Idag känner jag mig skitglad rent ut sagt. På fredag blir det Zoo tour - festen med Pangbruden Paulina, Fina fisrumpan Frida och Coola cramiga Camilla ;) Haha. Så himla najs. Verkligen. Ska ut och dansa och ha så jävla kul. Med mina tjejer! :D Sen följer Pausie och Camilla med hem och sleepar över. Mys mys mys! :) Jag är säker på att detta blir skitbra. Längtar som ett aaas.Jag vet att jag borde plugga nu. Men jag ska läsa igenom de sista på samhällskunskapen snart och sen imorgon påväg i bussen till skolan träna på frågor och sådär. Jag är egentligen ledig imorrn (yeeees) men nu så gav vår skitsnälla historialärare oss en ganska så kämpig läxa till på fredag och jag har inte gjort klaaaart det så jag ska ta och sätta mig med Jossa (som är helt underbar btw) och plugga med henne och det är bäst för henne att hon kommer också ;) mihihi.Allt känns mkt bättre ändå med Tobbe och det. Han är hur snäll som helst och vi är kompisar :) skitbra. Dessvärre är såret ganska raspigt. Kan brista lite ibland och då blir det jobbigt. Men ingen gråt varken idag eller igår. Jag har haft roligt idag med Maja. Vi gick på stan, käkade lite glass och godis och sen satte vi oss längst upp på en av gångarna på bibblan och bara myste med varsin bok och godis. Fan va härligt. :)Nej men man aknske skulle ta och sova? :O :) Pussss på er alla. Älskar er!

Av Hanna - 23 september 2007 00:47

Det är slut nu. Tårarna bara rinner och rinner. Underbara är slut. Jag har inte förstått än. Aldrig mer. De två orden "aldrig mer" är helt oförståeliga just nu i mitt huvud. Aldrig mer åka hem till familjen Piltan's, käka god mat, gå ner till Tobbes rum, se på en film tätt tätt ihop. Aldrig mer sova över. Liksom gå in på deras toalett, ta ut linserna och borsta tänderna... gå tillbaka och lägga sig bredvid Tobbe och mysa och prata. Aldrig mer Tobbe helt enkelt. Visst, vi kommer vara kompisar. Det tog slut så... hastigt.Onsdag: Kärleksfull i rösten.Torsdag: Lite less och trött.Fredag: Osäker på känslor.Lördag: ... slut.Jag är helt tom. Fattar inte hur min dag kommer funka just nu. Vill helst bara få smärtan bortschasad med tiden. Tiden ska gå snabbt. Tiden som sägs läka alla sår. Om man slår upp ordet kärlek i en ordbok så står ordet kärlkramp direkt under ordet kärlek. Kärlkramp är enligt ordboken en krampaktig smärta i bröstet i hjärttrakten. Vad är skillnaden mellan ordet kärlek och kärlkramp. Ingen. Nada. Zero.Alla minnen rinner över mig. Den där lördagen den 7 april då han bara kom in i min värld och gjorde allt rosa. Då vi samma dag såg varann på Ica Kvantum Bydalen och började snacka i telefonen allt mer och mer. Lördagen den 21 april då jag står och huttrar av nervositet. Tobbe är påväg till mig. Jag ser bussen bakom krönet och tänker "shit shit shit... nu kommer han!!" och han kliver ut, skriker "tjaaaa!!" och jag får världens kram med stort K! Smset efter den där lördagen. "Jag har smält alltså! Så fin, så snäll! Du har fastnat i mitt hjärta. Saknar dig redan." stod det och jag förstod att... nu var det nåt på gång. Hanna hade blivit riktigt jävla kär i den där Tobias Piltan som hon först råkade kalla för Jocke. Tiden har gått väldigt fort. När han for utomlands och jag var helt förstörd av saknad. När vi for upp tillsammans till Luleå... och verkligen hade asasaskul. Men mest minns jag förra veckan. Fredagen då jag var så lycklig. Då skulle jag ju hem till Tobbe och sova där. Torsdagen samma vecka då vi sågs på navet och stod tätt intill varann och väntade på bussen. Inte fan visste jag att det var en vecka kvar då. Åh herregud. Jag vill bara spola tillbaka hela faderullanrej till från början och uppleva detta igen.Allt påminner om honom. Stjärnorna uppe i taket vi legat och kollat på i mörkret minuterna innan han åkt hem. Låten "when you say nothing at all". Blommorna jag fick som födelsedagspresent från honom. Pappas ansiktsbodylotion som luktar ungefär som Jean Paul-parfymen. Tacos som vi käkat så många gånger. Täcket som har samma påslakan som den gången han sov här och fick låna mitt täcke.Idag slet jag bort bilderna jag satt upp på min dörr. Det var två bilder på Tobbe. Och en stor text där det stod "Finast!" på. Jag slet bort dem medan tårarna bara rann. Det sista jag såg av en bild... var hans frisyr. Det var den sista bit jag slet bort i hopp om att försöka glömma bättre.Förlåt att jag skriver ut det här. Jag orkar inte hålla det inom mig bara.Godnatt.

Av Hanna - 22 september 2007 07:52

Fan så jävla lätt det hade varit att säga "äh vafan, det löser sig, allt blir bra" för just nu känns det sannerligen inte så. Det går bakåt. Jag är extremt ledsen, jag är trött för att jag är ledsen och jag känner mig så jävla ensam just nu. Jag vill tacka alla som lyssnat på mig och tröstat mig, för det har hjälpt. Just nu gäller det att tiden läker såret. Jag hoppas såret bara åker bort. Det kan ändra läka pom bang eller så kan det skäras djupare i och läka med tiden. Det beror verkligen så mycket på. Det är inte ditt fel, jag vet ju det. Jag är inte arg. Eller jo, för att jag kanske inte får min vilja igenom och allt har en chans att rasa. Om man säger såhär: jag är inte arg på dig. Vet ni vad jag skulle vilja nu? Jag skulle vilja plocka ut alla jävla känslor inuti mig. Liksom bara rensa med vatten och tvål och låta allt ont rinna ut i avloppet. Det där jävla onda hör fan hemma nere i avloppen. Det gör ont. Så satans ont. Att veta att kan kanske kommer mista den personen. Förlåt att jag sitter och skriver det här, du. Men jag vet inte annars vart jag ska skriva det.Jag vill vara glad. Vet inte om jag orkar spela det ikväll på festen. Allt kommer bli så jävla fejk. Alla komma att vara glada och trevliga och fråga hur det står till. Jag kommer svälja gråten och säga att "jofan, de är lugnt med mig, haha" och sen ursäkta mig för att gå på toaletten för att där inne krympa ihop till en liten hög och gråta tarmarna ur mig. Där inne kommer jag också stanna för att paniktorka bort sminket i ansiktet som rinner och kladdar. Sen kommer alla fråga vart jag har varit och när de ser mitt rödgråtna ansikte så vågar ingen säga mer. Mamma kommer titta förstående på mig och tårarna kommer komma igen. In på toa. Sminkprocedur. Ut igen. Medlidande. Allt detta medlidande. Det känns så jävla bra men så fruktansvärt hemskt. Camilla, jag går för din skull på festen. Och för din pappas skull. Han fyller ju år. Du är ju en sådan som får mig att torka tårarna och skratta istället. Minns när jag kom ner till dig då det var syskongräl. Du sa några tröstande ord och sen bjussade du på te. Sen satt vi där i ditt rum med tända ljus, varsin tekopp i handen och du berättade massa roliga saker som fick mig att skratta så jag fick ont i magen. Du betyder så jävla mycket för mig, vill jag säga dig.Suck. Är så himla trött men jag kan inte sova. Vet inte vad som gör ondast - att blunda och sova och gräta skallen av sig när man slår upp ögonen eftersom man vaknar och minns. Eller att inte sova alls, glömma ibland och när man kommer ihåg allt och minnena rinner över en sakta ett efter ett så kommer tårarna igen. Alltså verkligen förlåt om jag ger dig sämst samvete om du skulle läsa det här. Jag kan trösta dig med att det kommer kännas bättre efteråt för mig eftersom jag har fått skriva av känslorna som väller upp. Precis som det kändes bättre för dig efter du sa det. Kanske målar in dig i ett hörn nu, förlåt för det också. Men du vet innerst inne att jag inte vill det, jag vill bara skriva. Det är jobbigt detta, det kan väl vem som helst förstå. Fattar inte varför det är tvunget att göra så ont. Lite mildare hade det kunna kännas.Fyfan. Måste plugga idag.

Av Hanna - 21 september 2007 16:06

Tjuhuuuu :D Hanna sitt ensam på skolan. Men det är mysigt. Det är nu man börjar tänka på vintrarna. Man liksom sitter en stund kvar på skolan till den stänger och tar bussen hem och... går hem i kylan, mörkret och under alla de där stjärnorna. Så fruktansvärt otroligt myyysigt!!! Sen när man kommer hem så dricker man teblask som sprider sig i kroppen och man blir varm och skön. Det är vintrar det. Sen finns de där mindre mysiga vintrarna då det är smällkallt, det är iiingen som helst snö, massa löv ligger på trottoaren och ser frusna ut. Då är det bajs. Det ska ju vara SNÖ som lyser upp vägen man går på. Det är grejer det :D haha. Nu är de fortfarande sol och sånt. Haha för en gångs skull vill jag skynda på vintern. Hoppas jag får tillbringa min vinter med Tobbe. Första vintern med Tobbe typ. Fan vad jag vill att det ska bli så. Hoppas vi håller ihop länge till. Det är vad jag vill ;) hehe! :) Det är så ju.


Jag vill hitta på nåt. En kompis skulle ha fest. Vill dit. Vill fråga Anna och Sara om de vill hänka. Hoppaaaas!


Imorrn ska jag på 50-årsfest.


Pusshej

Presentation

Omröstning

Har du en allra bästa vän?
 Ja, bara en
 Ja, men det är ganska många
 Nej, bara kompisar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards