Alla inlägg den 20 september 2007

Av Hanna - 20 september 2007 10:21

Nu sitter jag på skolan och har nyss varit på informationen på körskolan som jag ska plugga denna höst. Jadu, det går nog bra men det kommer bli liksom... jävligt mycket arbete. Men man klarar det. Jag tror det.


Jag har verkligen inte mått så bra på sistonde. Varje morgon har jag vaknat med en extremt obehaglig känsla i magen som säger "jag vill inte gå upp, jag orkar inte det.. vill inte gå till skolan" och jag har varit hur deppad som helst. Skolarbetet går väl bra men det är så TRÅKIGT och så himla JOBBIGT med historia. Fattar inte hur jag ska kunna gå igenom det. Dessutom har jag fett höga krav på mig själv vilket har lett till en hemsk sak och allt har bara varit rent ut sagt åt helvete. Det är tur att det finns så underbara människor som får en att bli glad igen. Tobbe, Paulina, Camilla, Ida, Maja, Frida, Anna.. ja och några fler. När man får prata med dessa underbara människor så är det som om allt är bra igen. Fast ibland kommer ju de där hemska känslorna upp igen. Och då suger allt.


Jag kommer gå på rätt många fester framöver. En fest nu på lördag nere hos min granne Camilla <3 :) Hennes far fyller 50 bast och det är storfest. Skitkul! Och sen nästa fredag ska en av mina kompisar ha en födelsedagsfest tillsammans med hennes kompis så det blir också askul! :D verkligen! Värsta feta partajjet! :D ;) Säger inte namnet av olika anledningar. Jag tror hon förstår varför också! :) Och dagen efter min kompis ferre så är det en till fest som jag inte tänker yttra mig ett skit om eftersom det är ganska hemligt ;) jag hoppas på att få komma iallafall, för sedan jag hörde om den i somras har jag sett fram emot att få vara där tillsammans med dom fantastiska människorna! :)


Igår fick Hääänni kläder. En jacka, skor och sist men inte minst - HÄÄNNI KÖPTE EN DATOR!!! :D En efterlängtad MacBook som är helt fantalastisk! :D Jag blir glad bara av att se på den. Så vit och fin och formidabel! :D Fatta vilket bra tidsfördriv påväg upp till mormor och morfar också! Liksom sitta och se på dvd-filmer i bilen. Såna där filmer man har hemma som man aldrig har sett innan. Usch vad roligt. Verkligen.


Jag tycker så synd om min lilla korv. Tobbe. Han är sjuk med 38.5 graders feber och förkyld som bara den :( Idag skulle han ha haft brännboll med sin klass och det hade han sett framemot hela året. Stackarn.. verkligen! :( Puss på dig, om du skulle råka se detta Tobbe ;)


Igår fick jag och Maja skäll av en jävla tant. Jag ska berätta hur det gick till in i minsta detalj:

Hanna och Maja var på Ica för att ta några gratistuggummin. De stod vid godishyllan och skrattade sådär som två vänner brukar göra ibland. De hade roligt. De kände att en tant stod och tittade på dem och nervositeten la sig över dem litegrann. Plötsligt tar tanten sin vagn och kör in i Maja med vilje.

- Oj... förlååååt, säger hon med tillgjord röst.

Hanna blir svinförbannad och börjar gapskratta för hon vet inte vad hon ska göra med ilskan.

- Men ooj vad sur man får vara då, säger hon och kan nästan inte andas för att hon skrattar så mycket.

Maja ser ledsen ut och går därifrån. Hanna springer efter och lägger en tröstande arm runt hennes axlar.

- Hörru, nu går jag fan och säger till henne, säger Hanna som slutat skratta och känner hur ilskan blossar upp.

De väntar på tanten vid kassorna och när hon står och plockar ihop sina varor så går Hanna fram till tanten.

- Ursäkta? Har du något problem med mig och min kompis eftersom du är så tvungen att köra rätt in i oss?! frågar Hanna sammanbitet.

Tanten ser lite rädd ut men hämtar sig snabbt.

- Men ni är ju så högljudda!!! fräser hon och Hanna ryggar tillbaka.

- Det är vi fan heller, vi har ju bara roligt? Är det nåt fel med det?

- Jag är lite suuur idag, får man inte vara det eller?! säger hon ilsket.

- Kunde du inte har SAGT att vi var högljudda istället för att köra in i oss istället? frågar Hanna irriterat.

- Ähh, ni tror att ni är så himla tuffa ju.., säger tanten och går därifrån.

Hanna går fram till Maja och säger med extrem hög röst:

- Kom Maja!!! Vi går!!! Hon är lite suuuur idag!!

Maja och Hanna lämnar Ica med vreden i deras kroppar.


Sådär. Vi var fan inte alls högljudda. Vi hade KUL. Haha jag säger som Tobbes mamma sa igår; - Hon hade väl för skarp hörsel.


Hanna hatar hemska haggor = sant.

Presentation

Omröstning

Har du en allra bästa vän?
 Ja, bara en
 Ja, men det är ganska många
 Nej, bara kompisar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards