Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Nu är det slut!!... med svordomar!

Av Hanna - 7 april 2008 14:30

jag måste få berätta en sak. en sak som jag glömt berätta om egyptenresan. dagen då vi skulle åka ut med storbåten så försvann jakob på morgonen innan vi skulle gå till receptionen och möta alla. vi kunde inte hitta honom någonstans, vi kollade runt hela hotellområdet. alla vart hysteriska i familjen. iallafall mamma och jag. mamma grät för hon inte hittade sin son. jag grät för jag och jakob hade bråkat skitmkt innan och så var jag orolig att han var bortrövad. jag var så rädd att jag lade min hand över korset på mitt halsband och bad till gud. jag tänkte tyst i huvudet: "snälla gud, jag vet att du hör mig. jag tror på dig även om jag svär så det osar, jag tror på dig. snälla låt oss hitta jakob. låt honom stå där nere vid stranden. snälla. jag ska sluta svära om vi hittar honom!! jag lovar". vi hittade honom. helt oskadd.


så jag har råkat svära ungefär fem gånger av ren reflex sen dess. men nu har jag slutat. jag har slutat svära. jag säger iofs jäklar. men det räknar iallafall inte jag som någon svordom. inte ens mamma gör det. men det är så skönt att inte säga dem där orden också. för alltid har jag känt att de inte hör hemma i min mun. jag låter så töntig när jag svär.


det är bajstråkigt väder ute. grått. trist. blött. kallt. värmen från egypten skulle inte vara helt fel att skicka hit ;) något annat jag saknar från egypten, eller något som man inte skulle sakna från sundsvall, är alla fjortisar. redan i FREDAGS - INTE ENS EN DAG EFTER VI KOMMIT HEM - så står jag och väntar på bussen. min frisyr ser väl inte alltför trevlig ut. men det är inget som stör mig... ända till två fjortisar kommenterar hur det ser ut. eller en av dem säger gör en gest ovanför pannan till den andra om att håret står rakt ut. de tittar på mig. och sen garvar dem. och jag vill bara gråta. skrika. jag är ju så megamegakänslig också. det är så lågt av dem. att göra sådär mitt framför ögonen. fjortisäckel. förbannade idioter. skrattet var så elakt också.


det är alltså den fjortisfria tillvaron nere i egypten jag saknar. för fjortistillvaron här i sundsvall är som ett äckligt tuggummi i skosulan eller en illaluktande hundskit på trottoaren. det är pain in the ass.


hittade en bikini nu iallafall. den duger. närå, men den är snygg. och billig. fick den för 30 spänn. och så köpte jag en koft, jätteskön, på bik bok för 124.50 nedsatt till halva priset. underbart. nu ska jag kissa, glo på bloggar och sen ska jag ner med cajsus och majsan ner till stan en sväng. sen träffa freddis på synoptik halv fyra. bara för att säga hej och glutta på när han gör ett syntest. vi hörs och ses.


skön dag föresten. ingenting att göra ;p

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 21 april 2008 21:46

hejdå bloggagratis !   nya bloggen är: http://www.hannasword.blogg.se      ...

Av Hanna - 21 april 2008 12:40

usch vad jag försummar min stackars blogg. men jag har inte tid. eller jo. jag har gjort en på blogg.se och ska fråga jocke om han vill göra min design. hoppas han vill det! för då blir den assnygg och då blir man mycket mer motiverad att skriva liks...

Av Hanna - 14 april 2008 21:47

engla. lilla engla som var så oskyldig. hem från fotbollsplanen glad som bara den efter en trevlig dag på fotbollsplanen. tog en glass på vägen. hennes mamma som ringde och kollade lite då och då om hon var okej. att allt var okej. det var okej... än...

Av Hanna - 8 april 2008 09:59

håller på med kreativt skrivande. läraren är SKITBRA. tyckte om henne direkt. hon är så snäll, så vänlig. vi har fått skriva om barnminnen. jag skrev om tomten såklart. min rädsla för den.   det är fel på bilddagboken. åhhhhhhhhhh. suuuuuuuuuuug.   s...

Av Hanna - 7 april 2008 19:06

har övningskört. det gick fasen bra. backade in i kallgaraget. klarade mig iallafall.   imorgon är det en riktigt skoldag. sen blir det att åka hem till freddis och se på andra avenyn. han var så gosig idag. satt inne på akademibokhandeln. och han är...

Presentation

Omröstning

Har du en allra bästa vän?
 Ja, bara en
 Ja, men det är ganska många
 Nej, bara kompisar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards