Alla inlägg under mars 2008

Av Hanna - 26 mars 2008 13:08

hej alla! imorse när jag vaknade så kände jag någonting jag inte känt på länge. jag kände mig glad. visst, det ska bli så jävla in i helvetes jobbigt att åka flera hundratals - kanske till och med TUSENTALS - mil ifrån min älskade, men ändå kände jag mig glad. för jag ska få vara med honom precis innan vi åker. han var så underbar igår när han kom med blommor och sa förlåt. familjen är sams. skolan fixad. bara liiite engelska kvar som jag ska börja med alldeles strax. jag nynnade glatt när jag packade väskorna, kastade blickar på blommorna lite då och då och blev varm i magen. jag duschade och tvättade håret. och tänka sig. när jag är glad så faller håret som jag vill också. jag klippte luggen lite så jag ska kunna SE något där nere i forna egypten. jag har fått studiebidraget så jag kan köpa fina souvenirer till maja och freddan. det enda som sticker jävligt mycket i hjärtat är att min pojk kommer gå här hemma medan jag befinner mig där borta. kommer sakna honom något så otroligt. lova att du finns kvar när jag kommer hem till dig igen, fredrik! jag äter var tredje timme nu för att inte paja förbränningen. den ska hållas igång hela tiden. det betyder också att jag slipper gå hungrig vilket är en jävligt skön känsla.. att slippa vara hungrig alltså. nu ska jag pyssla lite med engelskan, lyssna på musik och sen äta kycklingsoppa :D nu ska ni få se hur glad jag är idag :D kolla bara ner ;) 

Av Hanna - 26 mars 2008 00:37

haha kan inte sova. eller vadå inte kan? jag har inte ens försökt. men nu är det bedtime. har suttit och läst kissie's blogg. ja, vad säger man. inte mycket. känns bara så jävla ytligt. hela hon. alltid om massa smink och behandlingar och outfits och denna ständigt cola-drickande människa. jag sitter och funderar på om hon har löshår eller om det är hennes riktiga. det är kul att se att hon lever livet iallafall. det skulle jag också vilja kunna göra. men i mitt huvud existerar mest "men fan jag går upp av detta". fast å andra sidan är det väl bra att inte äta godis och läsk varje dag. själen mår dåligt. även hälsan. och bla bla bla.


en sak fattar jag inte. hur orkar folk sitta och tracka ner på henne hela tiden? hon är jävligt dryg, jävligt irriterande. men palla sitta och skriva massa elaka kommentarer till henne. skrattretande nog gjorde jag det kanske nyss i min blogg. men ändå. suck. jag MÅSTE sova nu. tänker på fredde som sover sött i sin säng just nu.


sitter och lyssnar på en jävligt vacker dansbandslåt. "du gav mig kärlek" heter den och det är lennartz som covrar. om jag fick så skulle jag sjunga den för fredde någon gång. fast den skulle oturligt nog passa bättre att sjunga om han skulle göra slut eller om han dog. jag är så hemsk. men jag vill skriva några rader ur låten som jag tycker är jävligt fina.


du gav mig kärlek, lärde mig älska.

jag drömde drömmar jag aldrig drömt.

du tog mitt hjärta, lärde mig leva.

vi vävde drömmar i rosenrött.

med åren lär man att älska den man har,

även den kinden man smekt som barn.

min kärlek till dig den varar livet ut,

den varar ända till livets slut.


dte jag vill säga är att om detta gnistrande kärleksväsen tar slut så kommer han vara den som förändrat så hemskt mycket i mitt liv. han betyder så otroligt mycket. säger så snälla saker, har ett hjärta av guld. vi skrattar tills båda ligger och gråter och kvider av skrattkrämpor i magen. jag vill ha mina armar runt hans hals livet ut. 

Av Hanna - 25 mars 2008 23:01

pueh. vilken jääävla dag rent ut sagt. här kommer en sanningsenlig och tråkig lista på vad jag gjort idag:



  • bråkat med familjen. alla blev sårade av varandra. blev hotad att inte få följa med på varken denna resa eller filippiner-resan heller. alla utom jag stack på stan och kollade på prylar till utlandsresan. jag stannade hemma och grät.
  • jag bråkade med fredde sedan gårdagens bråk på kvällen. jobbigt jobbigt. mer gråt.
  • jag duschade och räknade matte. familjen kom hem från stan. pappa skulle till birsta och frågade om jag ville övningsköra. klart jag ville. när jag stod och tog på mig ytterkläderna i saaaakta mas så knackade det på dörren. "är väl jakobs kompis gustav" tänkte jag och tittade ut. samtidigt som jag såg en välbekant vit- och svartrandig mössa sa pappa "men där är ju fredde". jag sprang och öppnade. klart det var min älskling som jag bråkat så hemskt med de senaste 24 timmarna. jag blev helt svag. han prasslade med något och då fick jag se att han tagit med blommor till MIG. han kramade om mig och viskade förlåt i mitt öra. jag bet mig håååårt i läppen för att inte brista i gråt ännu en gång. vi stod och förlåt-kelade ett tag. sen åkte han och hans mammi iväg.
  • jag och pappa övningskörde till birsta. hittade en baddräkt. HATAR att prova badkläder. efter gårdagens frosseri och dagens gråt så var kroppen och ansiktet lite sådär härligt svullet. fick även ett cyklop. tack pappi. 
  • när jag kom hem käkade jag spagetti och köttfärssås. sen lät jag maten smälta innan dagens prommis med älsklings-kim! :) gick med henne till vi-centrum och tillbaka. träffade camilla på ica. SAAAKNA!
  • räknade klart matten då jag kom hem. snackade med freddopeddo (tackar än en gång för det roliga smeknamnet, jossa ;p) i telefonen.

nu är matten klar och det är som en sten lyfts från mina axlar. engelskan är jag också i princip klar med. imorgon ska jag packa och sedan åka hem till fredde innan vi åker till stockholm i natten och övernattar i bilen några timmar. planet till egypten går 07.15 (tror jag det var) på torsdag morgon. jag kommer gråta imorgon när vi åker från min älskade skatt en vecka. det är så jävla jobbigt att vara ifrån honom bara ett par dagar. det där med att översminka sig för att tänka på att inte gråta bort sminket funkar inte för mig. det enda som händer är att jag ser ännu mer ut som en panda. en blåslagen en.. suck. men sånt är livet. nu ska jag SOVA! godnatt söta ni <3 JAG ÄLSKAR DIG FREDRIK SJÖBERG. tack så himla mycket för de fina blommorna. du är den första kille som någonsin ens gett mig blommor. riktiga blommor som luktar sött. du är helt fenomenal. <3
Av Hanna - 25 mars 2008 12:05

Hahaha parodi på blondinbella ;) skön kille ;p lite dryg i längden bara!

Av Hanna - 25 mars 2008 11:43

borde jobba matte. ska snart sätta igång. men först duscha. sen skulle jag till stan med familjen och kolla på cyklop och skit. har isolerat mig från omvärlden. skiter i mobilen helt. men ikväll ska jag ut och gå med kimsingen. hon brukar liva upp mig med sina störtsköna skämt och sin jordnära personlighet. annars lär dagen suga hårt. mamma lär ju komma in när som helst. hon kan knappt lämna mig ifred en timme ens. näe näe näe näe. ska alltid komma in och tjata eller nåt sånt. jävla ÄCKEL.


nästa vecka är det 10 veckor till sommarlov. 

Av Hanna - 25 mars 2008 10:35

har knappt sovit något inatt. så jävla tungt. är så trött. hade världens gräl med mamma igårkväll. det tar på krafterna. vi säger så jävla mycket skit till varandra när vi bråkar. så. jävla. mycket. skit. värst är hennes småpikar. jag känner mig så DÅLIG DÅLIG DÅLIG DÅLIG. det är som hon skäms över att hon fött mig. hon klagar på vad jag har på mig, hon klagar på mig när jag är ledsen så jag blir förbannad och så klagar hon bara ännu mer.


det lever så jävla många människor nära mig som vill att jag ska vara någon annan än den jag är. MEN JAG ÄR FÖR HELVETE HANNA HOLLENDER OCH TÄNKER VARA DET I FORTSÄTTNINGEN OCKSÅ. duger det inte kanske det inte är mig de tycker om. vafaan vet jag?


förlåt. jag är bara så less. LESS PÅ ATT ALLTID KÄNNA MIG SÄMST. för jag får alltid höra det här hemma. vet ni vad mamma sa igår? jag hade satt på mig PYJAMASTRÖJAN och mina gråa mjukisbyxor och satt vid datorn. hon kom in och började hacka. "sådär kan du ju inte gå i egypten, det fattar du va? du måste ha ett par andra kläder". jag sa "jaa jag vet, men jag har ju tagit på mig pyjamasen. tror du verkligen att jag skulle gå såhär på restaurang i egypten?" och då säger KÄRRINGEN "jaa jag vet inte det jag. jag vet faktiskt inte". som att jag alltid går i dem kläderna. det gör jag fan inte. att vara hemma en kväll och sitta med en slapp t-shirt och mjukisar är riktigt skönt. det känns ledigt. men då är ju hon där bara för att man inte sitter med någon jävla modemedveten kjoljävel och en snygg urringad jävla fitt-tröja till!!!!!!!!!! hiojfpasgfduijfosdhdskldsvhjsdkaldKASHDFJASKLDkhsk
lKJ!!!


 sanningen är.. att jag blir så jävla ledsen :'( för att fler och fler visar att de inte tror på mig längre.


nu kom hon in igen. orkar inte mer. jag orkar fanemej inte mer.

Av Hanna - 24 mars 2008 21:59

jag minns då jag råkade ramla på ett trasigt pingisbord

jag minns då ryktet spreds att pingisbordet var sprillans nytt

jag minns att alla jävla idioter började reta mig för det 

jag minns då idioterna sa till mig exakt vad de tyckte och tänkte om mitt utseende.

jag minns att det de sa var åt helvete så taskigt.

jag minns smärtan i bröstet av orden som slängdes hit och dit.

jag minns den kalla stämningen som omslöt mig.

jag minns allas hånande blickar som vändes vart jag än gick. 

jag minns att vissa slutade heja på mig.

jag minns skitsnacket bakom ryggen på mig.

jag minns killarnas äcklade miner och hur de jävlades med varann genom att knuffa in varandra i mig

jag minns rädslan att de skulle ge sig på min syster bara för att jag blivit utsatt


det är saker som kommer sitta kvar för evigt. men även kommer jag minnas en till sak:


jag minns hur det fanns vänner som sa "vi älskar dig för den du är" och kaxade emot när folk var som mest dumma.


jag älskar er. ni vet själva vilka ni är. och maja, aldrig kommer jag glömma vad du gjorde för mig. du klarade att stå vid min sida som bästa vän även om det skulle riskera att du också kunde bli utsatt. jag skulle kunna dö för dig. men jag väljer att skriva en dikt till dig istället.


du har två ögon bruna,

så varma, så snälla.

en vacker mun i din fina nuna,

där värmande ord har sin källa.

alltid har du stått vid min sida,

i ur och i skur.

när det i mitt hjärta fått svida,

har du kommit med din effektiva kur.

din kur har varit du och din tröst,

en stor kram och varma ord.

jag ler när jag tänker på din varma röst,

den som säger att det inte gör något när jag varit bortgjord.

hoppas alltid vi är vänner,

föralltid oss.

du är den bästa jag känner.

du är en stjärna och jag ett tomtebloss.


du står mig så nära maja <3 

Av Hanna - 24 mars 2008 20:23

när jag klev in genom våran ytterdörr kände jag en välbekant doft. kunde inte sätta fingret på vad det var. först trodde jag någon bastat. sen förstod jag att det var den där lukten av svett understället samlar på sig en dag i skidbacken. hela familjen (utom me and petra) har varit i hassela idag. najs..


jag slängde en titt åt matbordet, såg lite tända ljus. sen gick jag in i köket. såg någon gratäng stå där och puttra. kände en kall kår upp längs ryggraden. var helt säker på att vi skulle äta fiskgratäng (som förövrigt stavas "ovän" i min åsikt) till middag. funderade på att säga att jag redan ätit. vad som helst förutom det. jag flydde upp på mitt rum och började städa lite. alltså jämt när jag städar går jag runt och tänker på något. och helt plötsligt kan bara tankarna avbrytas tvärt och så frågar jag mig själv "nämen vafan var det egentligen jag tänkte på?"... och då har jag såklart glömt bort allting jag nyss tänkt på. någon som har samma problem? haha ingen? nej, varför blir jag inte förvånad? :O


petra ropade att det var mat. så jag masade mig ner... och där står det världens påskmiddag. lax, skinka, rom, gräddfil, ägg, jordgubbar. någon himla buffé. yay! :D åt med god aptit och glömde bort gratängen (som var en broccoligratäng egentligen).


dagen har varit jävligt roligt. for hem till anna (fick skjuts av fredde som övningskörde och det gör han så jävla bra ska ni veta) och snackade, såg på film och softade. grymt härligt att träffa henne igen. var så längesen. du är najs min vän <3 innan hade jag ju sovit hos fredde. vaknade vid kanske sex-tiden av att gullrumpan pussade mig på pannan och en gång på näsan också. jag log sömnigt och båda somnade om. detta var ju sista natten vi får sova tillsammans innan jag far till egypten. så på morgonen innan jag begav mig till anna så satt vi i hans säng och såg på "agnes cecilia" litegrann. vi sa att vi kommer sakna varann så jävla mycket. han låg med huvudet i mitt knä, jag strök honom över håret och han blundade. då vart jag tårögd. jag kommer verkligen sakna honom som fan. en vecka känns som ett år. jag älskar honom så. finns inte ord. jag älskar honom som jag kan dö. därför gör det ondare att prata i telefonen med honom nu. men jag ska ringa honom strax. det ska jag.


han ska upp och jobba imorgon. stackars jävla älskling :( <3


måste lyssna lite på låtarna vi delar gemensamt. sen ska jag ringa honom. bäst att man sörjer nu innan man far utomlands så man inte förstör resan för familjen. 

Presentation

Omröstning

Har du en allra bästa vän?
 Ja, bara en
 Ja, men det är ganska många
 Nej, bara kompisar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards