Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Jag minns...

Av Hanna - 24 mars 2008 21:59

jag minns då jag råkade ramla på ett trasigt pingisbord

jag minns då ryktet spreds att pingisbordet var sprillans nytt

jag minns att alla jävla idioter började reta mig för det 

jag minns då idioterna sa till mig exakt vad de tyckte och tänkte om mitt utseende.

jag minns att det de sa var åt helvete så taskigt.

jag minns smärtan i bröstet av orden som slängdes hit och dit.

jag minns den kalla stämningen som omslöt mig.

jag minns allas hånande blickar som vändes vart jag än gick. 

jag minns att vissa slutade heja på mig.

jag minns skitsnacket bakom ryggen på mig.

jag minns killarnas äcklade miner och hur de jävlades med varann genom att knuffa in varandra i mig

jag minns rädslan att de skulle ge sig på min syster bara för att jag blivit utsatt


det är saker som kommer sitta kvar för evigt. men även kommer jag minnas en till sak:


jag minns hur det fanns vänner som sa "vi älskar dig för den du är" och kaxade emot när folk var som mest dumma.


jag älskar er. ni vet själva vilka ni är. och maja, aldrig kommer jag glömma vad du gjorde för mig. du klarade att stå vid min sida som bästa vän även om det skulle riskera att du också kunde bli utsatt. jag skulle kunna dö för dig. men jag väljer att skriva en dikt till dig istället.


du har två ögon bruna,

så varma, så snälla.

en vacker mun i din fina nuna,

där värmande ord har sin källa.

alltid har du stått vid min sida,

i ur och i skur.

när det i mitt hjärta fått svida,

har du kommit med din effektiva kur.

din kur har varit du och din tröst,

en stor kram och varma ord.

jag ler när jag tänker på din varma röst,

den som säger att det inte gör något när jag varit bortgjord.

hoppas alltid vi är vänner,

föralltid oss.

du är den bästa jag känner.

du är en stjärna och jag ett tomtebloss.


du står mig så nära maja <3 

 
 
Ingen bild

Maja

25 mars 2008 14:43

Tack hanna, det är en jättefin dikt och jag blev jätteglad men samtidigt sorgsen. Ibland glömmer man bort vad som människa kan åstadkomma, vad jag kan och vad DU kan. DU har åstadkommit mycket. Så mycket värme du har spridit och vänliga tröstande ord, ett leénde som alltid smittar av sig och visheten i dina ord. =)
Du är perfekt som du är, och jag vill inte att något ska ändras på dig. Jag tycker om dig precis som du är min vän och du vet att jag menar det.
Jag tror att du är stark som person, innerst inne, och jag tror att du är en person som inte ger upp hoppet. För jag vet att du kommer klara det här Hanna.
Ensam är inte alltid stark men du har mig, fredde, dina andra vänner som står vid din sida och vi tar emot dig om du skulle falla. Glöm aldrig bort att du är du och att du är unik. Du må gå vilse på vägen men du kommer att hitta tillbaka och finna en väg ut ur mörkret.

Kramar från mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 21 april 2008 21:46

hejdå bloggagratis !   nya bloggen är: http://www.hannasword.blogg.se      ...

Av Hanna - 21 april 2008 12:40

usch vad jag försummar min stackars blogg. men jag har inte tid. eller jo. jag har gjort en på blogg.se och ska fråga jocke om han vill göra min design. hoppas han vill det! för då blir den assnygg och då blir man mycket mer motiverad att skriva liks...

Av Hanna - 14 april 2008 21:47

engla. lilla engla som var så oskyldig. hem från fotbollsplanen glad som bara den efter en trevlig dag på fotbollsplanen. tog en glass på vägen. hennes mamma som ringde och kollade lite då och då om hon var okej. att allt var okej. det var okej... än...

Av Hanna - 8 april 2008 09:59

håller på med kreativt skrivande. läraren är SKITBRA. tyckte om henne direkt. hon är så snäll, så vänlig. vi har fått skriva om barnminnen. jag skrev om tomten såklart. min rädsla för den.   det är fel på bilddagboken. åhhhhhhhhhh. suuuuuuuuuuug.   s...

Av Hanna - 7 april 2008 19:06

har övningskört. det gick fasen bra. backade in i kallgaraget. klarade mig iallafall.   imorgon är det en riktigt skoldag. sen blir det att åka hem till freddis och se på andra avenyn. han var så gosig idag. satt inne på akademibokhandeln. och han är...

Presentation

Omröstning

Har du en allra bästa vän?
 Ja, bara en
 Ja, men det är ganska många
 Nej, bara kompisar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards