Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Den välbekanta doften av... skidsvett

Av Hanna - 24 mars 2008 20:23

när jag klev in genom våran ytterdörr kände jag en välbekant doft. kunde inte sätta fingret på vad det var. först trodde jag någon bastat. sen förstod jag att det var den där lukten av svett understället samlar på sig en dag i skidbacken. hela familjen (utom me and petra) har varit i hassela idag. najs..


jag slängde en titt åt matbordet, såg lite tända ljus. sen gick jag in i köket. såg någon gratäng stå där och puttra. kände en kall kår upp längs ryggraden. var helt säker på att vi skulle äta fiskgratäng (som förövrigt stavas "ovän" i min åsikt) till middag. funderade på att säga att jag redan ätit. vad som helst förutom det. jag flydde upp på mitt rum och började städa lite. alltså jämt när jag städar går jag runt och tänker på något. och helt plötsligt kan bara tankarna avbrytas tvärt och så frågar jag mig själv "nämen vafan var det egentligen jag tänkte på?"... och då har jag såklart glömt bort allting jag nyss tänkt på. någon som har samma problem? haha ingen? nej, varför blir jag inte förvånad? :O


petra ropade att det var mat. så jag masade mig ner... och där står det världens påskmiddag. lax, skinka, rom, gräddfil, ägg, jordgubbar. någon himla buffé. yay! :D åt med god aptit och glömde bort gratängen (som var en broccoligratäng egentligen).


dagen har varit jävligt roligt. for hem till anna (fick skjuts av fredde som övningskörde och det gör han så jävla bra ska ni veta) och snackade, såg på film och softade. grymt härligt att träffa henne igen. var så längesen. du är najs min vän <3 innan hade jag ju sovit hos fredde. vaknade vid kanske sex-tiden av att gullrumpan pussade mig på pannan och en gång på näsan också. jag log sömnigt och båda somnade om. detta var ju sista natten vi får sova tillsammans innan jag far till egypten. så på morgonen innan jag begav mig till anna så satt vi i hans säng och såg på "agnes cecilia" litegrann. vi sa att vi kommer sakna varann så jävla mycket. han låg med huvudet i mitt knä, jag strök honom över håret och han blundade. då vart jag tårögd. jag kommer verkligen sakna honom som fan. en vecka känns som ett år. jag älskar honom så. finns inte ord. jag älskar honom som jag kan dö. därför gör det ondare att prata i telefonen med honom nu. men jag ska ringa honom strax. det ska jag.


han ska upp och jobba imorgon. stackars jävla älskling :( <3


måste lyssna lite på låtarna vi delar gemensamt. sen ska jag ringa honom. bäst att man sörjer nu innan man far utomlands så man inte förstör resan för familjen. 

 
 
annabohlin

annabohlin

24 mars 2008 21:17

Hade jättetrevligt med dig gumman! Dag jag sent kommer glömma

http://www.annabohlin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 21 april 2008 21:46

hejdå bloggagratis !   nya bloggen är: http://www.hannasword.blogg.se      ...

Av Hanna - 21 april 2008 12:40

usch vad jag försummar min stackars blogg. men jag har inte tid. eller jo. jag har gjort en på blogg.se och ska fråga jocke om han vill göra min design. hoppas han vill det! för då blir den assnygg och då blir man mycket mer motiverad att skriva liks...

Av Hanna - 14 april 2008 21:47

engla. lilla engla som var så oskyldig. hem från fotbollsplanen glad som bara den efter en trevlig dag på fotbollsplanen. tog en glass på vägen. hennes mamma som ringde och kollade lite då och då om hon var okej. att allt var okej. det var okej... än...

Av Hanna - 8 april 2008 09:59

håller på med kreativt skrivande. läraren är SKITBRA. tyckte om henne direkt. hon är så snäll, så vänlig. vi har fått skriva om barnminnen. jag skrev om tomten såklart. min rädsla för den.   det är fel på bilddagboken. åhhhhhhhhhh. suuuuuuuuuuug.   s...

Av Hanna - 7 april 2008 19:06

har övningskört. det gick fasen bra. backade in i kallgaraget. klarade mig iallafall.   imorgon är det en riktigt skoldag. sen blir det att åka hem till freddis och se på andra avenyn. han var så gosig idag. satt inne på akademibokhandeln. och han är...

Presentation

Omröstning

Har du en allra bästa vän?
 Ja, bara en
 Ja, men det är ganska många
 Nej, bara kompisar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards