Alla inlägg den 24 december 2007

Av Hanna - 24 december 2007 20:01

så fin jul. fick vakna upp bredvid min älskling. vi somnade fan innan halv tolv igår och vaknade typ vid åtta imorse. då gick vi upp och åt gröt, skinkmacka och julmust. har aldrig smakat så bra kan jag lova! sen öppnade vi massa paket. jag fick en stooooor nalle och en pytteliten söt nalle plus pengar och en skitfin röd halsduk av min pojk! <3 mycket uppskattat! sen så fick han och jag en julklapp tillsammans av hans föräldrar :) biokort med 200 spänn! det var liksom två julklappar i en eftersom jag älskar att gå på bio med min pruppis! <333 :D


innan familjen sjöberg skjutsade hem mig och dom for till stugan så lockade helena håret på mig. värsta fint! :) och så spelade jag, henke och fredde mario kart. jag förlorade som vanligt, så tillslut så slängde jag speldosan på sängen och vägrade spela mer ;p jag fick fixa håret på fredde och välja kläder han skulle ha på sig! naw, snygg blev han och snygg ÄR han! snyggast!


hursomhelst. jag kom hem vid ett tiden. då åt vi dopp i grytan. slemmigt men mättande ;p hade inte så mkt att säga till om för dopp i grytan är julmat å det ska man äta. haha. vi såg kalle anka. väldigt uttjatat men samtidigt sött på något vänster, och sååå mycket julafton! efter kalle anka så strosade vi runt lite grann, jag spelade piano. sen var det julmiddag. åt till jag sprack nästan. haha. inte klokt! men sååå gott. mest tunnbrödmackor med rom, gräddfil och rödlök. haha.


efter middagen spelade jag hallelujah på piano och sjöng till. det är så kul att sjunga! efter jag spelat och sjungit så blev det julklappsutdelning.


jag fick:

° tofflor av jakob

° plånbok, nemi-tidning och nagellack av petra

° pyjamas, smink, pengar, officeprogram till min dator, filmer, pengar, hårspray och en tröja av mamma och pappa

° pengar av farfar, mormor och morfar och farmor jag är grymt nöjd.


dock så brast det när mamma hade köpt en tröja till mig. när jag provade den så var det en tröja som inte passade min kroppsform. jag började gråta. för fredde hade också köpt en tröja som inte passade min kropp. båda tröjorna var skitsnygga och det kändes bara skit eftersom jag tycker att jag förstör det fina i tröjan. så jag kunde inte hålla mig denna gång. när freddes tröja inte passade var jag nära till tårar. jag fick tugga på läppen för att inte brista ut i gråt. kändes som en skam, som att jag inte ska ha nå jävla kläder.


jag sa till mamma att den inte passade och då vart hon besviken. men då började jag gråta, för jag mådde verkligen så jävla dåligt för inga kläder passade. då fattade hon att det där tog hårdare än hon trodde. så jag får pengarna för tröjan och får köpa kläder själv på mellandagsrean. pappa missförstod allt. han trodde att jag grät för att jag fått billigare julklappar än mina syskon som fick en elgitarr, bas och ett par slalomskidor. haha, då började jag nästan garva, för det har absolut ingen betydelse. jag är fett nöjd med mina julklappar! verkligen kanonjulafton också! :) nu ska jag ta och poppa nå popcorn, lägga mig och kolla på evan den allsmäktige och njuta av sista timmarna som återstår av julafton. god jul alla. ni betyder. älskar dig fredrik sjöberg. min älskliiiing!

Presentation

Omröstning

Har du en allra bästa vän?
 Ja, bara en
 Ja, men det är ganska många
 Nej, bara kompisar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards